Blog: Vluchtende ooievaars

‘Regelmatig fiets ik door het Midden-Delflandgebied even ten noorden van Schiedam. Welk jaargetijde het ook is, het is altijd de moeite meer dan waard. ‘s Winters hoop ik vooral ooievaars en fazanten te zien, liefst zoveel mogelijk. En ja hoor, alsof ze m’n route weten staan ze meestal klaar, een stuk of vier ooievaars links, even verderop scharrelen er tegenover een paar fazanten en zo gaat het door. Vaak in totaal tien tot vijftien van elk, op gepaste afstand van elkaar.

Behalve vandaag! Eén ooievaar maar en geen enkele fazant te zien. Was het de kou of het ijs in de sloten? Een fazant kan zich misschien tussen struiken verstoppen, maar een ooievaar? Toch nog naar warmere streken vertrokken? Je zou, als stadsbewoner en vogelondeskundige, bijna ongerust worden.’
(bijdrage van Ria Zeeuw)

2018-02-13T00:56:18+00:00 februari 8th, 2018|Categories: Blog, Nieuws, Stad-Land, Vrijwilligers|Reacties uitgeschakeld voor Blog: Vluchtende ooievaars

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget