Knotten, hakken, zagen, snoeien…

Samen wilgen knotten: zaterdag 3 november zijn helpers welkom op Natuurwerkdag 2018 bij o.a KNNV afdeling Delfland.

Knotwilgen horen bij het landschap van Midden-Delfland, vandaar ook het knotwillogo van de Midden-Delfland Vereniging. De agrarische praktijk heeft ze niet meer nodig. Vroeger werden de takken gebruikt als brandhout, palen, stelen voor gereedschap. Ook kun je manden vlechten van de dunne takken of tenen. De knotbomen herbergen daarnaast veel insecten.

Praktische informatie
KNNV afdeling Delfland zoekt vrijwilligers die zaterdagochtend (10 – 12.30 uur, verzamelen hoek Abtswoude/Vietnampad, Delft) de mouwen willen opstropen aan het begin van het knotseizoen en daarna. Trek stevige schoenen aan en kleren die tegen een stootje kunnen. Je moet minimaal 15 jaar oud zijn. Voor gereedschap, koffie en een versnapering wordt gezorgd.  Meer info en aanmelden: [email protected]

Ook de Werkgroep Wolf (10 – 15 uur, Abtswoude 62, 2636EE Schipluiden) heet knotvrijwilligers weer welkom. Meer info en aanmelden: [email protected] 06-13251742 (Helen van der Reijken).

Bekijk de (landelijke) Natuurwerkdagwebsite voor alle locaties: klik hier.

2018-10-04T17:40:53+00:00september 23rd, 2018|Categories: Activiteiten, Nieuws, Vrijwilligers|Reacties uitgeschakeld voor Knotten, hakken, zagen, snoeien…

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget