Blog: Op stap met bomenridders

‘Voor de laatste themawandeling van de Midden-Delfland Vereniging in 2018 gingen 22 m/v in Schiedam op stap met Paul Moerman en ‘lokalo’ Huib Sneep.

Op deze prachtige herfstzaterdag vertelde Paul over voedselstromen van vroeger en nu. Toen overzichtelijke en praktische transporten zoals Schiedam nog laat zien, nu wordt er bijvoorbeeld dagelijks vanuit het Westland 40 ton aan tomaten, komkommers en paprika alleen al naar Parijs vervoerd. Pauls boodschap: de voedselstromen dreigen onbeheersbaar te worden als we geen maatregelen nemen.

Huib Sneep is boomdeskundige van naam en faam, en activist voor de Bomenridders Schiedam.  Zij zetten zich in voor een meer respectvolle houding tegenover bomen en groen in het algemeen, en willen Schiedam groener en leefbaarder maken. Zo zouden discussies over bomen vaker gevoerd moeten worden vóórdat ze gekapt zijn!

Huib liet verschillende plekken in het prachtige historische stadshart zien waar zijn inbreng indrukwekkende resultaten heeft opgeleverd. De binnentuin van misschien wel de mooiste bieb van Nederland, de ingenieuze renovatie van de Lange Haven, met voor het eerst ooit, behoud van de bestaande bomen langs de oude kademuren, en de Plantage, het oudste stadspark  van Nederland.

Een buitengewoon inspirerende middag met dank aan de twee gidsen Paul en Huib die lieten zien dat positiviteit loont.’
(bijdrage en foto van Ria Zeeuw mmv Heleen Paalvast)

2018-11-11T21:00:29+00:00november 7th, 2018|Categories: Activiteiten, Nieuws, Stad-Land, Vrijwilligers, Werkgroep Paden|Reacties uitgeschakeld voor Blog: Op stap met bomenridders

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget