• Steeds meer mensen ontdekken dat het Midden-Delflandgebied de laatste jaren merkbare verbeteringen heeft ondergaan. Ondanks de A4 maar ook dankzij de A4. De snelweg betekent een harde doorsnijding in het oer-Hollandse veenweide- en poldergebied. Toch heeft de landschappelijke inpassing van de A4 de nadelen beperkt. Het IODS-totaalprogramma (IODS staat voor Integrale Ontwikkeling tussen Delft en Schiedam)  maakte de A4 ‘acceptabel’,  met investeringen in de kwaliteit van het gebied.  Dit boek, mogelijk gemaakt door de Midden-Delfland Vereniging, zet het voor het eerst allemaal op een rijtje. Het boek is ook op te halen op ons kantoor (Burg. Musquetiersingel 40, Schipluiden). Daar kunt u maandag en woensdag terecht. Maar bel altijd even voor de zekerheid: 06 - 42105407
  • Sale!
    In dit boek kunt u kennismaken met bijzondere bomen in Midden-Delfland. Bij het horen van de naam Midden-Delfland gaan uw eerste gedachten waarschijnlijk uit naar open landschap, uitgestrekte weilanden en veel water. Met in dit landschap onze knotwilgen. In dit boek, een uitgave van de Midden-Delfland Vereniging, zult u zien en lezen dat er ook veel andere indrukwekkende bomen in Midden-Delfland staan. Geniet van dit foto- en verhalenboek én van de bomen buiten.
  • ‘ Zijn oren de kost geven’. Wie dat doet, kan nog verrassend veel streektaal horen.  In ‘Kreen en Gruizig’ behandelt Henk Tetteroo ruim 700 woorden en andere streektaalelementen.
  • Een boek als een streekproduct. In Wonen in Woorden behandelt Henk Tetteroo zo’n 1000 woorden en andere streektaalelementen.
Ga naar de bovenkant