Het jaar 2020 zal niemand licht vergeten. De Midden-Delfland Vereniging schrapte noodgedwongen door corona de meeste activiteiten. ‘Gelukkig hebben we u vier Midden-Delfkranten gestuurd, die zijn een feest op zich.’

Aan het woord is voorzitter Koos Karssen in zijn eindejaarsfilmpje vanuit het sfeervolle Bezoekerscentrum. Er hangen prachtige foto’s die zijn gemaakt van monumentale boerderijen in het gebied en van de Zuidbuurt. De foto-expositie is het bezoeken waard als dat weer mag.

Positief is de herinrichting van het Kraaiennest, met de aanplant van nieuwe bomen en de aanleg van de gruttoplas. De geplande verbreding van de A4 baart zorgen en wijst de vereniging af. Een actieve rol was er daarbij voor resp. de werkgroepen Bomen en Ruimte.

Bestuurlijke overleggen gingen online door. ‘Je moet veel praten met elkaar om het hier mooi en duurzaam te houden’, aldus de voorzitter, ook verwijzend naar de nieuwe toekomstvisie.

Nieuw jaar
Het activiteitenprogramma voor 2021 is nog onzeker. Hopelijk kan de stadsbijeenkomst (de Midden-Delfland Vereniging komt naar je toe!) in Oostland, met name Pijnacker-Nootdorp en Lansingerland, in maart alsnog doorgaan. En vanzelfsprekend de Midden-Delfland Dag op zaterdag 19 juni. Het themanummer Ode aan het landschap van de Midden-Delfkrant staat al in de steigers.

Let op: wegens werkzaamheden op de Levende Buitenplaats is het Bezoekerscentrum hoe dan ook tot april doordeweeks gesloten. Maar in het weekeinde, als het weer mag, is iedereen welkom aan de Tramkade 24b (ter hoogte van Op Hodenpijl, het bruggetje over).

Het filmpje (kijk onder Video’s op de homepagina) is als vanouds gemaakt door Albert Tieken ism Heleen Paalvast.