Over het golfevenement van 2 september kan Kees Tromp alleen maar tevreden zijn. De zaterdag was ‘die mooie warme dag waar we als organisatoren op gehoopt hadden’. Het evenement van de Midden-Delfland Vereniging kon alleen al om die reden niet meer stuk. Met 17 deelnemers voor de proefles (clinic in golftermen) en 16 deelnemers aan het toernooi was het een volle bak. In de serre van de golfbaan met uitzicht op de vijver van het oefenterrein werd het al gauw gezellig druk.

Partnership
Na  lovende woorden over het partnership van de vereniging met Golfbaan Delfland,  laatste instructies aan de deelnemers en het uitdelen van de scorekaarten kon het feest beginnen. De deelnemers aan de clinic werden in twee groepen verdeeld, elk met een ervaren professionele golfleraar. De toernooispelers gingen de baan op om kort na elkaar te starten met wat altijd weer de moeilijkste slag is: de eerste afslag.

Weer terug bij af
Twee uur later trof het hele gezelschap elkaar weer bij de borrel met bitterballen. Dan is er veel te bespreken. ‘Die mooie putt op hole 3, die afslag die steeds weer te veel naar rechts ging en die lastige hole over het water. Golf is emotie, je raakt er nooit over uitgepraat’, aldus Kees Tromp. En dan was er natuurlijk de prijsuitreiking. Passend bij de Midden-Delfland Vereniging waren de prijzen samengesteld uit streekproducten. Ook voor de beste deelnemer aan de clinic was er een prijs.

Met veel aanmoedigingen aan de organisatie om volgend jaar weer een golfevent te organiseren, trok iedereen tevreden huiswaarts. ‘Want prijs of geen prijs, het was een geweldige middag en de hoofdprijs, het schitterende weer en de gezelligheid, die hadden we natuurlijk allemaal.’