Op woensdag 22 april bent u van harte welkom bij de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering. Deze wordt dit jaar gehouden in De Hoornbloem, Julianaplein 2 in Den Hoorn.  Om 19.30 uur is de zaal open.

Na de pauze wordt  een inleiding verzorgd worden door Yvonne Batenburg en Fred Meerhof van de Federatie Broekpolder.
De titel: ontwikkeling van de Broekpolder: Van gifpolder tot aantrekkelijk natuur – en recreatiegebied.

De federatie Broekpolder is in 2006 gestart als een burgerinitiatief van bewoners van Vlaardingen met een grote betrokkenheid bij de cultuur- en natuurwaarde van de Broekpolder. De samenwerking met de gemeente is als een bestuurlijk experiment vastgelegd in een convenant.

Voor de Broekpolder is een toekomstvisie en een uitvoeringsplan gemaakt wat nu in uitvoering is. De afgelopen jaren is het gebied “omgetoverd ” in een aantrekkelijk natuur en recreatiegebied met Schotse Hooglanders een klauterwoud, wandel en fietspaden etc.Een grote groep vrijwilligers is betrokken bij toezicht, onderhoud , dienstverlening en o.a rondwandelingen.,

Er staat nog veel te realiseren , zoals een haventje en een archeologisch erf. Samen met gemeente en maatschappelijke organisaties zoals corporaties en scholengemeenschappen wordt gewerkt aan een nieuwe toekomstige beheerconstructie in de vorm van een Publiek Private Maatschappelijke Samenwerking. ( P.P.M.S.)

Voor meer informatie zie : www.federatiebroekpolder.nl.

Hier kunt u de stukken voor de ALV vinden:
Uitnodiging voor de ALV
Financieel jaarverslag 2014