trekschuit1 Op zaterdag 13 september krijgt u als publiek de gelegenheid om een uniek tochtje met de trekschuit te maken. Ter gelegenheid van Monumentendag – dit jaar met het thema Op Reis – jaagt een paard een trekschuit van Maasland naar Den Hoorn.
U kunt een zitplaats boeken op één van de vier trajecten. Het reiskaartje biedt recht op een compleet Trekvaart-arrangement.

Trekvaart-arrangement
Het Trekvaart-arrangement omvat:

• een ritje met de Pakschuit Nooitgedacht, die door een heus trekpaard wordt voortbewogen;
  • toelichting aan boord op de trekvaart en de route door een deskundige reisleider (Jacques Moerman of Frits van Ooststroom);
  • een drankje en een versnapering (ook aan boord);
  • naar keuze: een exemplaar van de Waterkaart van Midden-Delfland of de special van de Midden-Delfkrant Wegen & Waterwegen van Midden-Delfland;
  • gratis toegang tot de tentoonstelling over de Trekvaartroute Delft – Maassluis/Vlaardingen in Museum Het Tramstation, te Schipluiden.

De prijs van het arrangement bedraagt 5 euro. Er zijn 24 zitplaatsen aan boord van de Pakschuit Nooitgedacht.

Vier trajectentrekschuit2
Er kan een plaatsbewijs worden gekocht voor een van de vier trajecten op zaterdag 13 september; twee ’s ochtends en twee ’s middags (vertrektijden onder voorbehoud). U kunt natuurlijk ook meer trajecten combineren.

• Traject 1. Van Maasland (Kluiskade/Trekkade) naar de Schouw (het Rechthuis, Vlaardingsevaart). Vertrek 10.30 uur.
  • Traject 2. Van de Schouw (het Rechthuis, Vlaardingsevaart) naar kern Schipluiden. Vertrek 12.00 uur.
  • Traject 3. Van kern Schipluiden naar Den Hoorn (Tramkade). Vertrek 13.30 uur.
  • Traject 4. Van Den Hoorn (Tramkade) terug naar kern Schipluiden. Vertrek 15.00 uur.

De exacte vertrektijden en -locaties worden na boeking aan u persoonlijk bekendgemaakt.
U boekt een enkele reis; op de eerste twee trajecten varen die dag ook pendelschuiten, waarvan voor een klein bedrag gebruik kan worden gemaakt voor de terugreis; tussen Schipluiden en Den Hoorn rijden bussen van Veolia volgens dienstregeling.

Hoe boeken?
U boekt door het overmaken van de arrangementsprijs van € 5,- per persoon onder vermelding van het gewenste aantal kaarten, het gewenste traject, uw naam en uw e-mailadres of telefoonnummer. Dat laatste is nodig om de reservering te kunnen bevestigen.
Rekeningnummer: NL55 RABO 0358296889, t.n.v. Stichting Midden-Delfland is Mensenwerk, Schipluiden. Uw boeking is geldig, als u van ons een bevestiging hebt ontvangen.

Voor de trajecten 2, 3 en 4 zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Heeft u zich niet aangemeld, dan kunt u op goed geluk naar de locatie komen. Bij voldoende plaats is het mogelijk dat u alsnog mee kunt.

Nadere informatie
Nadere informatie is te verkrijgen bij:
Midden-Delfland Vereniging, Inge van den Heuvel, tel. 06 4210 5407.
Midden-Delfland is Mensenwerk, Pia van Oord, tel. 0654 655 667.
Per e-mail: info@middendelflandismensenwerk.nl.