Het nieuwe seizoen van de informatiekraam van de Midden-Delfland Vereniging gaat weer van start. Op verschillende locaties in het gebied, op markten of bij evenementen, kun je hem tegenkomen.

Zoals op tweede paasdag (10 april) bij lammetjesdag op de Adrianushoeve in Schiedam staat de kraam waar vrijwilligers o.a. folders van fiets- en wandelroutes uitdelen. In de kraam ligt een uitgebreide kaart van het gebied en de vrijwilligers kunnen vragen beantwoorden. Zij vertegenwoordigen de vereniging en werven onder de bezoekers aan de kraam nieuwe leden, zodat er meer draagvlak ontstaat voor het werk van de vereniging.

Pop-up
Het seizoen van de informatiekraam is van april t/m december. Voor dit jaar staan er 10 locaties op de planning waar de vereniging met de informatiekraam zichtbaar is.
In de zomermaanden hebben wij ook een pop-upkraam. Een kleinere kraam die snel ergens op te zetten is. Zo kan op een mooie zomerdag op plekken waar veel wandelaars en fietsers langskomen, informatie over het Midden-Delflandgebied en over de vereniging worden verspreid.

Vrijwilligers welkom
De werkgroep Infokraam MDV bestaat nu uit zo’n 20 vrijwilligers en het zou fijn zijn als er zich meer mensen bij aansluiten. Lijkt het je leuk om ook vrijwilliger te worden, dan ben je van harte welkom om een keer te komen kijken in de kraam (bijv. de 10e bij de Adrianushoeve!). Mail voor meer informatie naar Thea van Bergen Bravenboer en Marjanne Zuijderwijk op het adres infokraam@middendelflandvereniging.nl

Foto: Marjanne Zuijderwijk