Een themawandeling die draaide om de beleving en het ervaren van de rust en de stilte.

Hans Boot was een van de vijftien enthousiaste wandelaars die zaterdag 7 mei werden meegenomen door Thea Mokveld en Wil Schuite. Beiden zijn lid van de MDV-werkgroep Paden.

Vanaf het vertrekpunt bij camping Delftse Hout liep de groep om De Grote Plas. Voorlopige eindbestemming was het Stiltegoed in Delfgauw, gelegen tussen het Bieslandse Bos en Hoeve Biesland.

‘Eenmaal op het terrein kreeg iedereen een half uur de tijd om op geheel eigen wijze de rust en de stilte van dit mooie natuurpareltje te ervaren. De groep waaierde uiteen en op verschillende manier genoten we van het mooie gebied.

Na het verzamelen was er een kort meditatief moment waar iedereen zijn of haar indrukken en ervaringen met elkaar kon delen. Via de Korftlaan namen we daarna de terugweg. Onderweg genoten we van de eerste oeverzwaluwen die aanwezig waren bij de oeverzwaluwwand. Weer een fijne themawandeling van de Midden-Delfland Vereniging.’