Zaterdag 17 juni werd een prachtige, zonnige en gezellige Midden-Delfland Dag met veel drukbezochte activiteiten. Daarnaast waren er ook informatiekramen van de Midden-Delfland Vereniging (MDV). Zo’n dag is bijzonder omdat de vereniging zich graag goed wil laten zien in het gebied.

Twintig vrijwilligers in actie
De ongeveer 20 informatievrijwilligers waren niet te missen in hun groene MDV-shirts. ‘Zo maakten Martin en Anneke Dijkgraaf een praatje met campinggasten bij Hoeve Bouwlust, zelfs in Nieuw-Zeeland kennen ze de vereniging nu. Ook gasten uit Duitsland weten Midden-Delfland straks weer te vinden. Hoe mooi is dat’, aldus Marjanne Zuijderwijk en Wil Schuite.

‘Bij het Bezoekerscentrum Midden-Delfland had je het gevoel dat iemand was gegrepen door je verhaal. Pratend over zaadjes die je plant …. en even later had ie zich als  lid ingeschreven’, zo ervaarde vrijwilliger Hans Boot aan zijn kraam. Bij de Beeldenkas was er naast het mozaïekknutselen voor de kinderen ook tijd om bezoekers van informatie te voorzien.

Werd je lid van de vereniging, dan kreeg je een mooi tasje met o.a. wandel- en fietsroutes. De 50 Ommetjes, de Boerderijenfietsroute en de 15 Middellange wandelingen zijn een mooi begin om het gebied te leren kennen. Wil je met kinderen op pad, pak dan de 50 Ommetjes, dit zijn leuke korte wandelroutes (van 3 tot 9 km).

Bij de Zonnehoeve langs de Vlaardingervaart, waar ook de windas staat, hadden Roos en Leo Heijdra een mooi plekje in de schaduw onder aan de dijk gevonden. Waar zij bezoekers voorzagen van informatie en folders, en leuke gesprekken hadden over hoe mooi het gebied is. Niet voor niets is het erkend als Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland!

‘Bij de Soete Suikerbol in Vlaardingen is het informatievrijwilligster Ria Zeeuw zelfs bijna gelukt om een nieuwe ‘collega’ te strikken. Vrijwilligers zijn immers van harte welkom bij de vereniging!’, aldus Marjanne. ‘Wil je eens een paar uurtjes ervaren en meedraaien als informatievrijwilliger, neem dan contact met ons op via infokraam@middendelflandvereniging.NL’

Deze dag ontmoetten de vrijwilligers ook veel mensen die al lid waren. En ontmoeten, daar gaat het ook om bij de Midden-Delfland Vereniging.

Binnenkort staat er een MDV infokraam bij de volgende evenementen:
zaterdag 22 juli 10 – 15 uur: open dag volkstuinvereniging Maasland (Breeveldpad 2)
zaterdag 2 sep 12 – 17 uur: Bieslanddagen Delft/Delftse Hout e.o.

Foto Maarten Broek
Infokraam op de MDD in Vlaardingen