De Midden-Delfland Vereniging is druk doende om een nieuwe visie op te stellen over de toekomst van het Midden-Delflandgebied. Woensdag 30 oktober gaat zij graag met leden in gesprek over het boerenbedrijf.

Eind oktober vindt overleg plaats met vijf deskundigen over de toekomst van het boerenbedrijf en de rol van de vereniging daarin. Naast deze deskundigen nodigt de vereniging leden uit om te horen hoe zij denken over agrarisch Midden-Delfland in 2040.

Maandag 30 september was er zo’n thema-avond over natuur voor leden. Later komen ook de thema’s woningbouw, bereikbaarheid en recreatie aan de orde.

Praat mee over boerenbedrijf (aub aanmelden): woe 30 okt 14-16.30u
Het themagesprek over boeren wordt gehouden op woensdagmiddag 30 oktober (14.00 – 16.30 uur) in het verenigingsgebouw De Koe, Burg. Musquetiersingel 40, 2636 GG  Schipluiden.

‘Wij roepen leden met belangstelling voor de toekomst van het boerenbedrijf in het Midden-Delflandgebied op om mee te komen praten. Geef je op door een mail te sturen naar mdvvisie@gmail.com.  Je ontvangt dan de agenda en onze factsheet boeren. Als er zich meer dan vijf (5) leden aanmelden geldt de volgorde van aanmelding’, aldus Hans Groeneveld.  Hans Groeneveld, Henk Boogaard en Leo Pols als leden van de werkgroep Ruimte, zijn de ’trekkers’ van deze serie gesprekken. Zij doen dit in nauwe samenspraak met het bestuur.

Aanmelden voor latere themagesprekken al mogelijk
Via het genoemde mailadres kunnen belangstellende leden zich ook alvast aanmelden voor één van de latere themagesprekken. Hans Groeneveld: ‘Geef daarbij aub nadrukkelijk aan bij welk themagesprek dan. De data daarvan zijn nog niet bekend, naar verwachting wordt dat ergens in de maand november. Houd website en nieuwsbrief goed in de gaten voor nadere informatie!’

Meer weten
Lees ook het artikel ‘Vereniging actualiseert haar visie’ op pag. 6 in het zomernummer van de Midden-Delfkrant (juni 2019).

Foto: Ceciel Sillevis