De voorbereidingen voor Midden-Delfland Dag 2021 op zaterdag 19 juni zijn in gang gezet.

De coronacrisis haalde een streep door de editie van 2020. ‘Dit jaar pakken we de draad voorzichtig weer op want je weet maar nooit’, aldus Koos Karssen. Hij is voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging die het jaarlijkse evenement organiseert.

Schieveen, Schiedam, Schipluiden
De deelnemers op diverse locaties in de Schieveense polder, Schiedam/Kethelpoort en Schipluiden lopen zich warm. Denk aan de Belevenisboerderij Schieveen, natuurcentrum De Boshoek, de Groene Raat, het Natuur- en Milieu Educatie Centrum de Harreweg, de Adrianushoeve met o.a. de schaapskudde van Vockestaert, speelpolder Wijland, ’t Ketelhuys, de Babbersmolen en de boerderijen Hoogerbrugge Natuurlijk en Hoeve Ackerdijk.
En niet te vergeten het Bezoekerscentrum Midden-Delfland op de Levende Buitenplaats van Op Hodenpijl.

Vooral kinderen kunnen hun hart ophalen als het aan de deelnemers en de MDD-werkgroep (Wim van der Eijk, Lisa van Uffelen en Marjanne Zuijderwijk) ligt. Zo zijn er plannen voor weidevogelsafari’s  en workshops schapen drijven en duurzaam lekker eten en meer.

Nog geen themawandelingen
Koos Karssen: ‘Als vereniging zetten wij alles op alles om Midden-Delfland Dag door te laten gaan, zonodig in afgeslankte vorm, maar we moeten een slag om de arm houden. Andere fysieke activiteiten, zoals de weidevogel(thema)wandeling op zaterdag 3 april, hebben we vanwege de coronabeperkingen moeten annuleren.’  Het is immers niet mogelijk om met een groep naar een gids te luisteren en ook nog een veilige onderlinge afstand te bewaren.

Foto speelnatuur Belevenisboerderij