De Vlaardingse Broekpolder is een geliefd groengebied en dus een uitgelezen locatie voor de Midden-Delfland Dag op zaterdag 17 juni.

Wandelaars, vogelaars, klauterwoudkinderen en hun ouders, mountainbikers, baasjes van de vele honden die ravotten in de polder en andere genieters van de natuur komen er graag.

In het Klauterwoud mag je van de paden af, het water oversteken op een boomstammenschuitje, hangen aan de kabelbaan etc. Bij het educatief archeologisch erf Masamuda wandel je zo de steentijd in! Bezoek bijv. het Rottahuis en andere reconstructies van gebouwen. Rondleidingen van een half uur staan op het programma.

De Schotse hooglanders kun je op afstand bewonderen tijdens wandelingen met gidsen van de Federatie Broekpolder.

Deuren wijd open
De deuren staan op de 17e juni ook open bij het informatiecentrum Waterpoort Vlaardingen, Stadslandbouw Van Ruytenburch, pannenkoekhuis de Soete Suikerbol, kanovereniging Natsec, molen Aeolus, streekmuseum Jan Anderson met o.a. expo over 750 jaar Vlaardingen, de fluisterboot Andante en Melkmuseum de Zonnehoeve.

Kom ook naar Schipluiden en Maasland
Op de Midden-Delfland Dag (de eerste vond plaats in 1999!) zijn verder activiteiten gepland in Schipluiden en Maasland, van Rijksstraatweg tot en met Oostgaag. Via website, nieuwsbrief en de Midden-Delfkrant blijf je op de hoogte.

De MDD-organisatie is bij de Midden-Delfland Vereniging in vertrouwde handen bij Lisa, Marjanne, Wim en Jan. Meer weten? Stuur een mail naar secretariaat@middendelflandvereniging.nl of bel 06-42105407 (het secretariaat is bereikbaar op ma en woe).

De Midden-Delfland Dag wordt (financieel) mede mogelijk gemaakt door de gemeenten Midden-Delfland en Maassluis, Fonds 1818, Fonds Schiedam Vlaardingen e.o. en beheerstichting Loswal “De Bonnen”.

Foto Klauterwoud: Sjaak van ’t Wout

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd!

In het nieuws: