De Midden-Delfland Vereniging werkt haar privacybeleid bij. Met ingang van vrijdag 25 mei 2018 is immers de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht.  De vereniging onderschrijft de doelstellingen van deze wet die voortvloeit uit nieuwe Europese regels en die bepaalt welke persoonsgegevens bewaard mogen worden en wat er mee mag gebeuren en wat niet.

‘Wij beschikken gelukkig niet over kritische persoonsgegevens, zoals medische gegevens. Daardoor zijn de wettelijke maatregelen goed in te passen’, aldus penningmeester Ron van Wijk. De vereniging deelt de gegevens van leden niet met derden. Mocht dat in de toekomst het geval zijn, bijv. voor het drukken van adresstickers, dan sluit de vereniging een zogenoemde verwerkersovereenkomst af.

De gegevens worden slechts gebruikt voor interne doeleinden van de vereniging, zoals het incasseren van contributie, het verspreiden van nieuwsbrieven en het verzenden van de Midden-Delfkrant.

Verder is er een duidelijke procedure opgesteld voor de medewerkers van de ledenadministratie voor het verwerken, opslaan en beschermen van de gegevens.

Wie meer wil weten, klikt hier voor het zogenoemd Privacy Statement.

En meer informatie over de AVG vind je op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.