Inge van den Heuvel heeft de Midden-Delflandprijs gekregen voor haar jarenlange toewijding en betrokkenheid bij de Midden-Delfland Vereniging. Voorzitter Koos Karssen en secretaris Martin Visser staken tijdens de algemene ledenvergadering (11 april) de loftrompet over Inge, sinds 2002 vrijwel onafgebroken in dienst van de vereniging.

Muziek
De jaarvergadering bij Partycentrum Onder Ons kabbelde voort totdat plotseling muziek opklonk vanachter uit de zaal. Onder aanvoering van een trombonespeler maakte de familie Van den Heuvel haar opwachting. Het ‘thuisfront’  liet vanzelfsprekend niet verstek gaan bij het onverwachte eerbetoon.

Want de Midden-Delflandprijs (met het bijbehorende kunstwerkje, de ‘Kievit’ van Tineke van Gils) wordt elke twee jaar toegekend, vorig jaar ging die naar Pia van Oord. De jury besloot met deze traditie te breken wegens Inge’s naderende vertrek. Zij gaat per 1 mei bij de ANWB werken. ‘Ondersteuning van het bestuur, met name het secretariaat, intensief betrokken bij de organisatie van de Midden-Delfland Dagen,  gastvrouw op kantoor ook voor mensen die even kwamen buurten, zich altijd bewust van het belang van vrijwilligers, de kurk waarop de vereniging drijft. Haar netwerk en ervaring moeten we helaas gaan missen’, aldus het juryrapport.

Midden-Delflandprijs
De Midden-Delflandprijs is in 1997 ingesteld door het bestuur van de Midden-Delfland Vereniging. De prijs wordt uitgereikt aan een persoon die zich heeft ingezet voor handhaving, verbetering en/of bescherming van het Midden-Delflandgebied. In de jury zaten dit jaar Koos Karssen, Martin Visser en Frits van Ooststroom.

In het nieuws:
https://issuu.com/wlmedia/docs/md-2018-04-19/11 (artikel met foto in de Schakel Midden-Delfland)

Foto: Henk Groenendaal