sharon-dijksmaMaandagavond 1 december komt staatssecretaris Sharon Dijksma van Landbouw en Natuur naar Midden-Delfland. Op initiatief van de Midden-Delfland Vereniging en in samenwerking met ANV Vockestaert en LTO Delflands Groen, neemt zij deel aan een openbaar debat over dit bijzondere gebied. Belangrijke thema’s zijn de toekomst van de agrarische sector en de relatie tussen het gebied en de omliggende steden.  Ook Zuid-Hollands gedeputeerde Han Weber (groen, water, cultureel erfgoed) zal deelnemen aan het debat.

De debatavond vindt plaats bij Op Hodenpijl in Schipluiden, om 20.00 uur. Iedereen die zijn stem wil laten horen en meepraten over de ontwikkelingen rondom Midden-Delfland, is van harte welkom. De toegang is gratis.

Wanneer: maandag 1 december
Waar: Op Hodenpijl, Rijksstraatweg 20-22, 2636 AX Schipluiden.
Tijdstip: om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur) begint het debat olv Marja van Bijsterveldt, voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging. Na afloop van het debat (circa 21.30 uur) is er gelegenheid om na te praten.

Achtergrondinformatie
De debatavond is de aftrap van het themajaar Stad-Land. Voor de Midden-Delfland Vereniging is versterking van de relatie stad-land van essentieel belang voor het open en groen houden van Midden-Delfland en voor het leefbaar houden van de omliggende steden.

De vereniging organiseert komend jaar, in samenwerking met andere organisaties, een aantal activiteiten om de dialoog op gang te brengen over de toekomst van Midden-Delfland. Zo komen de burgemeesters Ahmed Aboutaleb van Rotterdam en Jozias van Aartsen van Den Haag op bezoek. Beiden pleitten onlangs voor een open en groen Midden-Delfland. Vraag is hoe de omliggende steden concreet werk maken van dat commitment naar het gebied, dat de binnentuin van de Metropoolregio wordt genoemd.