Nog een kleine twee weken is de foto-expositie DE KOE te bekijken bij World Art Delft. Donderdag 1 december is er een afsluitende discussiemiddag met als thema ‘De koe in het landschap van Midden-Delfland’. Iedereen is hierbij van harte welkom. Kom ook en praat mee over dit actuele onderwerp!

De foto’s van Cas Oorthuys en Hans van der Meer laten de grote veranderingen zien die de veehouderij in de afgelopen 70 jaar heeft doorgemaakt. In Midden-Delfland maken boeren, burgers en bestuurders deze veranderingen iedere dag mee. De bijzondere plaats van Midden-Delfland als veenweidelandschap in de dichtbevolkte metropoolregio stelt hen hierbij voor belangrijke uitdagingen, maar biedt ook bijzondere kansen.

Beeld en werkelijkheid van de koe
Die uitdagingen en kansen komen aan de orde. De vraag ‘Wat betekenen beeld en werkelijkheid van de koe in het landschap voor Midden-Delfland?’ staat centraal. Inleiders zijn fotograaf Hans van der Meer en Nils den Besten, melkveehouder, lid van de ledenraad van FrieslandCampina en blogger bij The Milk Story.

Dagvoorzitter is Jan Robberegt, bestuurslid Midden-Delfland Vereniging. De vereniging is mede-organisator van de foto-expositie, die zaterdag 1 oktober op de Dag van het Polderlandschap, kortweg De Polder!, officieel werd geopend en ongeveer 4000 bezoekers trok. Verder werken Heleen Paalvast en Leo Heijdra mee aan de discussiemiddag.

Veehouders en consumenten uit Midden-Delfland reageren. Ook bezoekers kunnen deelnemen aan de discussie.

Wanneer: Donderdag 1 december, van 13.30 tot 16.30 uur (met afsluitende borrel)
Waar: World Art Delft, Rotterdamseweg 205, 2629 HD Delft
Aanmelden/vragen: U kunt zich t/m 28 november aanmelden bij Flip van der Eijk, pvandereijk@middendelfland.nl. Vermeld hierbij graag uw naam, uw eventuele organisatie en het aantal deelnemers.

foto