poster DePolder!De voorbereidingen voor De Polder! Dag van het Polderlandschap gaan de laatste week in. Art Centre Delft en Hoeve Ackerdijk zijn a.s zaterdag 1 oktober the places to be.

Zuurstoflongen om zuinig op te zijn
Het doel van deze dag is om mensen beter bekend te maken met de waarden van het polderlandschap. De polders van Midden-Delfland zijn zuurstoflongen om zuinig op te zijn. Ze vormen een landschapstheater met veel groen en ruimte voor boer en recreant. Als het aan de Midden-Delfland Vereniging ligt wordt het Midden-Delflandgebied daarom het eerste Bijzonder Provinciaal Landschap van Nederland.

Voor jong en oud voor elk wat wils
Op de twee locaties tussen Delft en Rotterdam zijn de gehele dag allerlei activiteiten en workshops te volgen voor jong en oud. Ga op stap met een imker, wandel  mee met een polderwachter, laat je bijpraten door de poldermachinist van Delfland.

Doe mee aan workshops landschapsschilderen en landschapsfotografie. Maak met wilgentenen een ooievaarsnest, spin een web tussen de bomen met gekleurde touwen. Kom klimmen, klauteren, kijkdozen maken of melken bij een (kunst)koe, en nog veel meer!

Programma
De aftrap is om 10.30u bij Art Centre Delft met de officiële opening van de fototentoonstelling De Koe door wethouder Stephan Brandligt van Delft. Bij Hoeve Ackerdijk kunnen bezoekers al vanaf 06.30u meehelpen bij het melken en andere klussen.

De Polder! is gratis toegankelijk. Kijk voor het programma en reserveren (om zeker te zijn van deelname aan een of meer activiteiten kan gereserveerd worden): https://www.middendelflandvereniging.nl/depolder

In het nieuws: