zicht-op-t-woudtAls je van Midden-Delfland houdt en van poëzie, grijp dan je kans. Op drie boerderijen in Schipluiden, Den Hoorn en ’t Woudt dragen zaterdag 10 september vijf bekende dichters voor uit eigen werk tijdens het poëziefestival Dichter bij de boerderij. Kom ook en maak beelden (foto, tekening, schilderij) bij gedichten uit 40 jaar Midden-Delflandkrant. Of zet ze op muziek!

Dichter bij de boerderij wordt  georganiseerd door ANV Vockestaert samen met het Christelijk Lyceum Delft (CLD). Te gast zijn de dichters Tjitske Jansen, Hans Tentije, Ester Perquin, Marjolijn van Heemstra en Rodaan Al Galidi. Enkele scholieren zullen eigen gedichten ten gehore brengen. Het kerkje van ’t Woudt is een extra locatie, 10 september is het immers Open Monumentendag

delflandsdiep-oproep-editie-2016-20160909In de hooiberg op het erf van de Hofwoning in t Woudt exposeert de Midden Delfland Vereniging een selectie van gedichten die de afgelopen 40 jaar in de Midden-Delfkrant hebben gestaan. De selectie van deze gedichten vind  je hier. Laat je inspireren door de prachtige omgeving van het  (polder)landschap van Midden-Delfland, maak een foto, tekening, schilderij of zet een gedicht op muziek!  Een selectie van de inzendingen komt te staan in Delflands Diep, het tweejaarlijkse katern dat in december bij de krant zit. Inzenden kan tot 8 oktober naar redactie@middendelflandvereniging.nl (ook voor eventuele vragen).