Blankenburgtunnel
In de afgelopen maanden heeft de Midden-Delfland Vereniging, samen met anderen, gestreden om de aanleg van de Blankenburgtunnel af te wenden. Samen met Natuurmonumenten hebben we in dagbladen artikelen geplaatst waarin we onze argumenten uiteen gezet hebben tegen de nieuwe tunnel.Daarnaast hebben we samen met de Milieufederatie Zuid-Holland en Natuurmonumenten, mails en brieven verstuurd en alle contacten benut om zoveel mogelijk Tweede Kamerleden te informeren over de veranderende omstandigheden (afgenomen mobiliteit) en de noodzaak om te komen tot een nieuwe Maatschappelijke Kosten/Baten Analyse voor de Blankenburgtunnel, om zo te onderzoeken of de tunnelaanleg wel voordeel oplevert of dat uiteindelijk de balans vooral ten nadele doorslaat.
Alle argumenten, brieven, mails, tweets en acties hebben uiteindelijk niet kunnen voorkomen dat de Tweede Kamer op 3 december j.l. in meerderheid vóór de komst van de Blankenburgtunnel heeft gestemd. De Midden-Delfland Vereniging betreurt dit zeer!
In de komende maanden zullen we, samen met alle betrokken organisaties om tafel gaan om te overleggen hoe we de schade in Midden-Delfland en in het bijzonder in de Zuidbuurt zoveel mogelijk kunnen beperken.
Voor nu: dank aan een ieder die in actie is gekomen via bezwaarschriften, acties, twitter etc.. De strijd voor een mooi Midden-Delfland gaat door en wanneer we u nodig hebben weten we u weer te vinden!