‘Wat een bruisende vereniging zijn wij toch! Woensdagavond was er eindelijk, na ruim anderhalf jaar, weer een vrijwilligersavond. Bij Onder Ons in Delft zat een zaal vol positivo’s die zich op alle mogelijke manieren inzetten voor de Midden-Delfland Vereniging. Het was druk aan de bar en het koude en warme buffet smaakte weer voortreffelijk, zoals we gewend zijn bij deze MDV Partner.

Na het eten nam voorzitter Koos Karssen het woord. Hij maakte een rondgang en vroeg een groot aantal aanwezigen naar hun werkzaamheden voor de vereniging. We hebben bepaald niet stilgezeten met z’n allen tijdens de beperkingen, dat was duidelijk.

We hoorden bijvoorbeeld over bomen, web, ruimte, hoe activistisch wil je zijn, Midden-Delfkranten, bezorging, fondsenwerving, redactie, instekers, ommetjes, ledenadministratie,  (jonge)ledenwerving, activiteiten, PR en dat met ‘lid nummer twee’ Frits van Ooststroom wordt bedoeld. En ook Lisa kwam aan het woord, betaalde maar onbetaalbare spin in het web in De Koe.

Door die vraaggesprekken kregen we een verrassend goed beeld van alle kennis, enthousiasme, inzet, tijd en energie die in de vereniging wordt gestoken door al die verschillende vrijwilligers. Het was kortom een heel gezellige, inspirerende en motiverende avond die hopelijk in februari volgend jaar al een vervolg krijgt. En daar kunt u ook bij zijn!

Tot slot, hulde ook aan alle bestuursleden. Koos kon moeilijk zichzelf interviewen, dus vanaf deze plek: het bruist van de activiteiten en het ledental loopt op. Dat kan alleen met ondersteuning van een competent, inspirerend en energiek bestuur. Chapeau!’

Bijdrage en foto: Ria Zeeuw. Op de foto is Koos Karssen in gesprek met Christine Hillenius uit Maasland, ‘kampioene’ ledenwerving, klik hier en lees meer over haar.
Meer foto’s op MDV-Facebookpagina, klik dan hier.