‘Als straks de novemberstormen zijn gaan liggen en Sinterklaas en Zwarte Piet weer veilig in Spanje zijn gearriveerd, gaan de informatievrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging voor de laatste keer dit jaar aan de slag. We zijn vrijdag 13 december van de partij op twee kerstmarkten, in Den Hoorn en in Overschie. In totaal zes vrijwillige ijskonijnen trotseren die dag de elementen om ons mooie gebied en de vereniging onder de aandacht te brengen.

In het centrum van Den Hoorn kun je genieten van een kerstmarkt voor jong en oud. Er zijn muzikale winterterrassen en allerlei kinderactiviteiten, zoals knutselen, springen, schminken en een lichtjesoptocht. In Overschie staan langs de Overschiese Dorpsstraat weer zo’n vijftig kramen en  laat het maar aan de Overschieënaren over om daar een sfeervol gebeuren van te maken. Er is kerstzang en muziek, en de kerken en Museum Oud-Overschie zijn open voor meerdere soorten warmte. Geen wonder dat het altijd druk en gezellig is.

De Midden-Delfland Vereniging geeft al een aantal jaren acte de présence op kerstmarkten en het is altijd een leuke verrassing om ook leden van de vereniging langs te zien komen. Voor nieuw foldermateriaal bijvoorbeeld of gewoon voor een praatje. Voor wie een kijkje wil komen nemen, de kerstmarkt in Den Hoorn is open van 15.00 tot 20.30 uur, in Overschie kun je terecht van 18.00 tot 21.00 uur. Tip: thermokleding aan!’
(Bijdrage en foto van Ria Zeeuw)