‘Sinds een paar weken heb ik er een vrijwilligersbaantje bij: ik trek stekels bij de boerderij van mijn neef. Stekels zijn distels die in het weiland groeien en niet worden gegeten door koeien.

Met een stekeltrekker, een afvalzak en tuinhandschoenen loop ik daarom regelmatig in het land, liefst op het perceel waar de koeien zijn. Koeien zijn heel nieuwsgierig, ze komen vaak even ‘kennismaken’,  snuffelen wat en kuieren dan weer verder.

Soms maken ze zomaar een paar bokkensprongen, zo hebben ze het naar hun zin. Net als ik.’

Vrijwilligers
Deze blog is geschreven door Ria Zeeuw uit Schiedam. Zij is een van de circa honderd vrijwilligers die de Midden-Delfland Vereniging rijk is. Ze zijn onmisbaar voor de vereniging. Heb je interesse, wil je je ook aansluiten bij deze enthousiaste groep mensen, neem dan gerust (en graag) contact op via secretariaat@middendelflandvereniging.nl of 06 – 42 10 54 07.