Word vrijwilliger 2017-12-15T08:11:13+00:00

De Midden-Delfland Vereniging groeit en bloeit, met een aanhang van meer dan 3000 leden en rond honderd enthousiaste en onmisbare vrijwilligers.

Het bestuur doet al het noodzakelijke om de vereniging intern en extern goed te laten functioneren. Versterking is altijd welkom. De taakverdeling is afhankelijk van ieders capaciteiten en interesses. Nieuwkomers zullen zeker de kans krijgen hun energie aan te wenden waar zij dit belangrijk vinden.

Belangrijk voor de bestuurder is affiniteit met en kennis van het Midden-Delflandgebied. Elk bestuurslid heeft zitting in een werkgroep. Deze werkgroepen spelen een belangrijke rol bij de bescherming en promotie van het groene en open gebied. Zo onderhouden bestuursleden contacten, bezoeken zij (netwerk)bijeenkomsten en overleggen zij met omliggende gemeenten, hoogheemraadschap en andere gebiedsorganisaties.

Daarnaast zijn er diverse andere werkgebieden, denk aan de verenigingssite en het verenigingsmagazine (de Midden-Delfkrant), ledenactiviteiten en ledenadministratie waar inzet vanuit het bestuur gewenst is. Het bestuur krijgt ondersteuning van twee (parttime) medewerkers.

Kortom, genoeg mogelijkheden voor mensen, liefst met enige bestuurlijke ervaring, om de vereniging verder te ontwikkelen.

Heb je interesse in een bestuursfunctie, neem dan contact op via het secretariaat ([email protected] of M 06 – 42 10 54 07) voor een afspraak met voorzitter Koos Karssen.

In het derde weekeinde van juni vinden jaarlijks de Midden-Delfland Dagen plaats.
De Midden-Delfland Vereniging organiseert deze dagen om iedereen te laten genieten van al het moois dat het Midden-Delflandgebied te bieden heeft: groen, natuur, water, historisch erfgoed en tal van recreatieve mogelijkheden op fietsafstand. Daarnaast kun je streekmarkten bezoeken, luisteren naar muziek, speurtochten volgen, kunst en cultuur beleven, lokale lekkernijen proeven en nog veel meer.

Steek je graag een helpende hand toe bij de voorbereidingen en/of op de dagen zelf, dan ben je van harte welkom om aan te sluiten bij de werkgroep Midden-Delfland Dagen. De werkzaamheden variëren enorm, je kunt zelf aangeven hoeveel tijd je beschikbaar bent.

Periode: heden – juni
Verwachte inzet: variabel

In 2018 zijn de Midden-Delfland Dagen op zaterdag 16 juni en zondag 17 juni, onder het motto: Midden-Delfland, daar zit muziek in!

Wie zijn wij?
De Midden-Delfland Vereniging maakt zich al sinds 1977 sterk voor het groen en open houden van het Midden-Delflandgebied en het bewaken van het unieke landschap en de natuur. De vereniging vindt het hierbij belangrijk om ondersteuning te bieden aan duurzame landbouw, verantwoorde ‘stille’ recreatie te bevorderen en stad en platteland dichterbij elkaar te brengen.

Wat zijn je taken?
In overleg kun je een taak op je nemen binnen de werkgroep Midden-Delfland Dagen. Daarbij werk je samen met andere werkgroepen, denk aan de werkgroep Paden die fiets- en wandelroutes (van Ommetjes, 15 Dagtochten tot Bomenfietsroute) ontwikkelt en aanbiedt.

Wij zoeken mensen die:

• Enthousiast zijn over het Midden-Delflandgebied
  • Houden van organiseren
  • Goed kunnen communiceren
  • Samen met andere werkgroepen en vrijwilligers ideeën bedenken en uitwerken

Als vrijwilliger ben je belangrijk voor onze vereniging. Je ontmoet enthousiaste en gezellige mensen met een warm hart voor het prachtige landschap en de natuur, de cultuur en de historie van het Midden-Delflandgebied. Uiteraard kun je aanspraak maken op een reis- en onkostenvergoeding. Daarnaast organiseert de vereniging jaarlijks een vrijwilligersbedankavond.

Heb je interesse, neem dan contact op met Inge van den Heuvel. Zij is te bereiken op dinsdag en donderdag, via [email protected]. Of bel 06-42105407.

Is internet je lust en je leven, ben je in voor nieuws en nieuwtjes, interessante weetjes, allerhande onderwerpen waaraan de Midden-Delfland Vereniging online aandacht aan moet besteden via de eigen website en sociale media (Facebook, Instagram,Twitter, LinkedIn)? Dan is de vereniging op zoek naar jou als webredacteur!

Periode: gehele jaar
Verwachte inzet: 4 à 8 uur per maand

De webredacteur werkt in de werkgroep Web als een spin in het web en is een echte duizendpoot. Je houdt in de gaten welke onderwerpen er spelen in de vereniging en interessant zijn om over te communiceren in tekst maar ook in beeld. Want hoe trek je zoveel mogelijk mensen naar de website, en breng je de content zo goed mogelijk over. Je zorgt voor de goede koppen, passende foto’s en een goede lay-out. Daarnaast houd je contact met verschillende andere werkgroepen over het aanleveren van kopij en onderhoud je (mede) de website. Je draagt de boodschap van de vereniging zo goed mogelijk uit op het web.

Wie zijn wij?
De Midden-Delfland Vereniging maakt zich sterk voor het groen en open houden van het Midden-Delflandgebied en het bewaken van het unieke landschap en de natuur. De vereniging vindt het hierbij belangrijk om ondersteuning te bieden aan duurzame landbouw, verantwoorde ‘stille’ recreatie te bevorderen en de relatie tussen stad en platteland verder te versterken.

We zoeken mensen die

• affiniteit en kennis hebben van het web en sociale media en met websites (wordpress) of hier handig in kunnen en willen worden
  • goed overzicht kunnen houden
  • graag contact hebben met veel mensen

Heb je interesse, neem dan contact op met ons via Inge van den Heuvel. Zij is dinsdag en donderdag bereikbaar via [email protected], 06–42105407.

This Is A Custom Widget

This Sliding Bar can be switched on or off in theme options, and can take any widget you throw at it or even fill it with your custom HTML Code. Its perfect for grabbing the attention of your viewers. Choose between 1, 2, 3 or 4 columns, set the background color, widget divider color, activate transparency, a top border or fully disable it on desktop and mobile.

This Is A Custom Widget