‘In de winter werken we op de boerderij aan de sloten en greppels om deze in goede staat te houden. Door te zorgen voor de juiste waterstand en ons voor te bereiden op vorst, kunnen we voor een groot deel bepalen hoe het land erbij ligt in de lente, als de koeien weer naar buiten gaan.

Het meeste werk zit ‘m in de winter in het eten geven van de dieren. De boer laat graag de volle stallen zien (al staan de schapen mogelijk buiten) en vertelt over de voervoorraad die in de zomer is opgebouwd.

Zin gekregen? Op zaterdag 11 januari kunnen geïnteresseerden langskomen voor een rondleiding op de boerderij (klik hier). Wie wil kan een handje helpen met het voeren. Na de rondleiding over het land en op het erf kunt u in de stal opwarmen met een kopje koffie of thee. De kosten zijn € 6 p.p. Daarna kunt u zeggen of het land er goed bijligt!

Na de koffie kunnen geïnteresseerden zelf een wandeling maken op het polderpad dat over onze boerderij gaat en door het recreatiegebied richting TU Delft. Uw voeten staan in de Ackerdijkse polder, terwijl u kunt kijken naar de vogels, de bomen én de skyline van Delft en Rotterdam.

Zelf een winterrondleiding regelen
Kunt u 11 januari niet, maar heeft u wel interesse in een winterse rondleiding op de boerderij met collega’s, vrienden of familie? Via de website van hoeveackerdijk.nl kunt u een formulier invullen en dan nemen we contact met u op. Bij minimaal 10 deelnemers kunnen we een rondleiding organiseren.’
(bijdrage en foto van Bas van den Berg)