Het wandelseizoen van de jarige Midden-Delfland Vereniging vangt aan op zaterdag 1 april. Frits van Ooststroom, streek en boerderijenkenner bij uitstek, treedt op als gids aan een relatief onbekende kant van het Midden-Delflandgebied, de Weverskade onderlangs de Maasdijk in Maassluis.

Petrus en Pauluskerk
In de hal van de Petrus en Pauluskerk aan het Andreasplein (met parkeergelegenheid) staan om 13 uur koffie en thee klaar. Het bijzondere kerkinterieur is een kijkje waard voor de wandeling aanvangt. Daarna gaat het richting Weverskade. We lopen deze kade heen en terug, bekijken de boerderijen en bezoeken er twee. Van tevoren aanmelden via de verenigingssite is daarom verplicht. Er is nog een handjevol plaatsen vrij. Kosten: 5 euro p.p. (inclusief koffie/thee), rond 15.00 uur eindigt de excursie.

Themawandelingen
De werkgroep Paden organiseert maandelijks themawandelingen, die op zaterdag vanaf 13 uur plaatsvinden en ongeveer twee uur duren (enige uitloop is mogelijk). Kosten zijn 2 euro, met een maximumaantal van twintig deelnemers. Het lidmaatschap van de Midden-Delfland Vereniging is een pré! In juli en augustus zijn er geen wandelingen.