Wat vliegt daar en wat fluit daar? Ga zondagochtend 2 april mee op stap met John Kleijweg van de vogelwerkgroep Midden-Delfland. Nergens broeden zoveel grutto’s als in Nederland. Ook in Midden-Delfland zijn ze weer neergestreken, samen met kievit, tureluur en scholekster, beter bekend als ‘the big four’ van het weideland.

Lig-in
We verzamelen om 09.00 uur bij veerpont De Kwakel, einde Kwakelweg (Maasland). De gids brengt je, al vertellend, naar een plek om liggend de geluiden van de weidevogels  op te vangen. Tussen 10.30 en 11 uur wordt de terugweg aanvaard, voor een nazit met koffie/thee en iets lekkers in ’t Jachthuis. Rond 12 uur eindigt de excursie.

Praktische informatie
Vooraf aanmelden via de verenigingssite is raadzaam, tegen betaling van 10 euro (koffie/thee en gebak inbegrepen) ter plekke contant (en graag gepast). Draag warme kleding, laarzen of hoge schoenen en neem regenkleding of zeiltje oid mee om droog te blijven in het gras. Bij slecht weer kan John helaas besluiten om de excursie te annuleren. Je krijgt dan uiterlijk de avond ervoor een e-mail.