mdk-winternr-2016-coverHoog tijd voor het winternummer van de Midden-Delfkrant. Extra dik door de tweejaarlijkse culturele bijlage Delflands Diep, uitgevoerd in degelijk zwart-wit.

40 jaargangen Midden-Delfkrant
In maart 1977 zag de eerste Midden-Delfkrant het licht. Een terugblik door de vormgever van het eerste uur, in de opmaak van het eerste uur vond de redactie op z’n plaats. Een kolfje naar de hand van Frits van Ooststroom.

Deze speciale Delflands Diep bevat gedichten. Een bloemlezing uit veertig jaargangen vormde de inspiratiebron, door lezers en liefhebbers van Midden-Delfland voorzien van prachtige illustraties in zwart-wit.

Streekbewustzijn
Een van de artikelen in de 24 pagina’s ‘gewone’ krant gaat over de streektaal van Delfland, van de hand van Henk Tetteroo. ‘Te wonen in woorden’, streektaal is een uiting van streekbewustzijn dat er nog altijd is, schrijft hij. En dat bewijst de Midden-Delfland Vereniging, die in 2017 veertig jaar bestaat. Zo lang al zijn heel veel mensen in touw om Midden-Delfland mooi te houden. Dit bijzondere jubileum wordt gevierd, aldus voorzitter Koos Karssen in zijn bijdrage.

Sterrenkijken
Lees verder over Dita Molenaar-Boekesteijn en haar uitspanning Bij de Buurvrouw, parttime boer Jan Pieter van Woerden en raswandelaar Jos van der Heide. Cultuurstek Den Hoorn tekent voor de gastpagina. Op de achterpagina staat een bijdrage over sterrenkijken van Jolanda Dijkshoorn. Kinderen kunnen de bijbehorende tekening geheel maken. Voor meer weetjes ga naar www.allesoversterrenkunde.nl