Hoe ziet Midden-Delfland er in 2050 uit? De gemeente Midden-Delfland wil haar inwoners mee laten denken over een Toekomstvisie en roept daarom mensen op zich aan te melden als ambassadeur.

Midden-Delfland is een belangrijke gemeente gelegen in het hart van het Midden-Delflandgebied en het Bijzonder Provincaal Landschap van Midden-Delfland. De Midden-Delfland Vereniging (MDV) is erg veel gelegen aan het behouden en versterken van dat mooie maar tegelijk kwetsbare landschap en is daarom bijzonder geïnteresseerd in die nieuwe toekomstvisie.

Wat betekent het om ambassadeur te zijn?
Ambassadeurs zijn betrokken inwoners die meedenken over hoe de toekomst van Midden-Delfland eruit zou moeten zien en die daarbij zoveel mogelijk inwoners willen betrekken.  Er worden participatiemomenten en meedenkactiviteiten georganiseerd. De Toekomstvisie moet, zo zegt de gemeente, van de inwoners worden en blijven door hun kennis en ideeën te gebruiken.

Doel is dat iedere inwoner zich herkent in de Toekomstvisie 2050 en zich daardoor ook ‘eigenaar’ voelt. De gemeente zou graag zien dat vooral jongere generaties tussen 15 en 35 jaar als ambassadeur deelnemen. Het gaat vooral om hun toekomst.

Martin Visser, MDV-bestuurssecretaris: ‘Zijn er onder onze leden mensen die hiervoor belangstelling hebben of weet jij mensen die je zou willen voordragen? Lees dan hier de oproep van de gemeente Midden-Delfland. Reageren kan tot 11 september.’

Foto: Albert Tieken