Vrijdag 14 februari vindt een discussiemiddag plaats voor leden van de Midden-Delfland Vereniging. De discussie gaat over de toekomst van het Midden-Delflandgebied en over de toekomst van de vereniging. Locatie is Museum Overschie.

Voorzitter Koos Karssen: ‘Ik nodig u als lid van onze vereniging nadrukkelijk uit voor deze discussiemiddag. Deelname is gratis, maar het aantal leden dat kan deelnemen is beperkt. Aanmelden is daarom verplicht.’

Visie
De discussiemiddag is een onderdeel van het proces dat moet leiden tot een geactualiseerde visie van de vereniging op het Midden-Delflandgebied. In dat kader zijn de afgelopen maanden vijf themagesprekken gevoerd met deskundigen en leden. Daarnaast zijn veel individuele gesprekken gevoerd met mensen die naar verwachting iets zouden kunnen bijdragen aan de verenigingsvisie. Al deze gesprekken hadden tot doel het inwinnen van informatie. Tijdens de discussiemiddag zal onder meer een overzicht worden gegeven van de opbrengst van al deze gesprekken.

Stof tot discussie
Uit alle tot nu toe ingewonnen informatie zijn zeven discussiepunten gedestilleerd, waarover in de verenigingsvisie keuzes gemaakt moeten worden. Die zeven punten worden tijdens de discussiemiddag aan de leden voorgelegd. Als deelnemer krijgt iedereen vooraf een document toegestuurd, waarin deze discussiepunten uiteen worden gezet. De standpunten en de argumenten die tijdens deze discussies worden gewisseld, geven richting aan de op te stellen visie.

Waar en wanneer
De discussiemiddag wordt gehouden op vrijdag 14 februari in Museum Oud Overschie aan de Overschiese Dorpstraat 136-140 in Rotterdam Overschie. Aanvangstijd is 13.00 uur en rond 17.00 uur wordt de middag afgesloten met een drankje.  Verplicht aanmelden via visie@middendelflandvereniging.nl.

Contactpersoon

Als er nog vragen zijn over de discussiebijeenkomst en aanverwante zaken, mail/bel Heleen Paalvast via heleen@middendelflandvereniging.nl, 06-53258397.

Foto: Hanneke Zelvelder