Ook in de winter is er genoeg te ontdekken in Midden-Delfland. Zo maakte een Amerikaan een filmpje over ‘crazy awesome Dutch road infrastructure’, ofwel de A4 tussen Delft en Schiedam.

Hij is duidelijk onder de indruk over hoe de snelweg midden in de polder verdiept is aangelegd. Over een leeg fietspad, langs ruiterpaden, vaarten en in de verre omtrek bijna geen huis te bekennen, zie je hem lopen en wijzen naar een viaduct over de A4. Om daar het onderlangs voortrazende autoverkeer pas te zien en te horen.

‘This is insane’, roept ie vol bewondering (vrij vertaald: ‘Wat vet’).  Klik hier voor het filmpje.

A4-boekje
Meer weten? Alle informatie is terug te lezen in het boekje Polderen over de A4 in Midden-Delfland. Inpassing en compensatie. Het met fraaie foto’s geïllustreerde boekje (72 pag.) is een uitgave van de Midden-Delfland Vereniging en voor slechts  € 5 te koop via de webshop, klik dan hier.

Word MDV-lid
En draag ook je steentje bij en word lid van de vereniging of maak iemand MDV-lid, Dat kan al vanaf € 5 p.j. klik dan hier.

Foto: Henk Groenendaal