schaapsherderOp zondag 28 augustus zijn dertig leden van de vereniging op stap geweest met schaapherder Lex Thoen door de polders van Midden-Delfland. Onderweg genoten ze niet alleen van de herder die aan het werk was, ook smulden ze van de picknicklunch. Een leuke activiteit erg geschikt voor gezinnen met kinderen. Hier delen enkele deelnemers hun ervaringen:

Zondag zijn wij mee geweest met de herder. Ik vond het erg leuk, omdat ik helemaal voorop mocht lopen. De hele kudde kwam gewoon achter ons aan. We gingen een keer de verkeerde kant op en moesten toen de hele kudde keren en er kwam een hele file van auto’s, fietsers en mensen. (Kathelijne, 10 jaar)

De schaapherder was heel leuk. Ik mocht tegen de schapen duwen. Een schaap was in het water gevallen en kwam uit het water met hele zwarte billen. (Roel, 5 jaar)

De wandeling met de herder was een hele bijzondere beleving. Ik heb er een hoop van geleerd en vond het zeker voor herhaling vatbaar. De kinderen hebben er erg van genoten en dit was mooi om te zien. (Wendy)