Molenwandeling april 2014-3Dit jaar worden alle beschermwaardige bomen in het buitengebied van de gemeente Midden-Delfland geïnventariseerd. Nieuwe regels in 2018 gaan alleen nog deze bomen beschermen, om ze te rooien is een rooivergunning vereist. De werkgroep Bomen van de Midden-Delfland Vereniging neemt deze inventarisatie op verzoek van de gemeente op zich en zoekt vrijwilligers die willen meehelpen.

Wil je meer weten over bomen in de polder en vind je het leuk om samen met een andere vrijwilliger een aantal keer door de polder te fietsen en bomen met hun verhaal te inventariseren, meldt u zich dan aan via onderstaand formulier.

Voor de vrijwilligers is er op maandagavond 12 september (19.30-22u) in Boerderij Abbestee (Tramkade 30, Schipluiden) een workshop, verzorgd door Piet van der Eijk, Geert van Poelgeest en Michael Moerman. Zaterdag 17 september (10-13u) nemen ze je mee voor een wandeling vanuit het Bezoekerscentrum Midden-Delfland (Tramkade 24b, Schipluiden). De bedoeling is om de meest voorkomende bomen te leren herkennen. Verder komt een aantal praktische zaken aan de orde, zoals het vastleggen van de gegevens en het maken van foto’s.

De werkgroep Bomen wordt ondersteund door de KNNV afdeling Delfland en de Bomenstichting. De Historische Vereniging Oud-Schipluiden en Stichting Midden-Delfland is Mensenwerk zorgen voor de cultuurhistorische ondersteuning.

Luister hier naar het interview met Michel van Ruijven over de bomeninventarisatie. (via Omroep Vlaardingen)

Voor meer informatie zijn wij ook te bereiken op info@middendelflandvereniging.nl.