• Dit evenement is voorbij.

Zaterdag 19 juni is het weer Midden-Delfland Dag, met dit jaar als thema Verrassend Midden-Delfland.

Rekening houdend met de geldende coronamaatregelen is er genoeg te zien en te beleven, zeker voor kinderen. Je bent welkom bij de Belevenisboerderij Schieveen (Oude Bovendijk 220, Rotterdam) en de boswachters van Natuurmonumenten. Of bezoek het milieucentrum NME de Groene Raat met haar voorbeeldtuinen, speelpolder Het WIJland en de Boshoek, alle in Schiedam Kethelpoort. De Babbersmolen (Schiedamsedijk 2a, Schiedam) is open, een bezoek is te reserveren door hier te klikken.

Klik hier voor de MDD-programmaflyer.

De Historische Vereniging Schiedam en Theeschenkerij ’t Kethelhuys organiseren wandelingen door het dorp Kethel (11.00u, 14.30u).

De officiële opening voor genodigden is bij de Belevenisboerderij, o.a. de Speciale Midden-Delfkrant en de Visie van het Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland worden dan feestelijk gepresenteerd.

Nog meer buitenactiviteiten
Nog meer (buiten)activiteiten o.a. vogelsafari’s en puzzeltochten vinden plaats bij Hoeve Ackerdijk (Rotterdamseweg 223, Schipluiden). Of wip langs bij de Adrianushoeve (Woudweg 26, Schiedam) voor een knutselpakket voor kinderen en andere informatie; de demonstraties schapen drijven zijn helaas nog niet toegestaan.  Hoogerbrugge Natuurlijk haakt af maar is volgend jaar graag weer van de partij.

Klik hier voor de MDD-programmaflyer.

Schipluiden
Er is een open dag bij de Levende Buitenplaats van Op Hodenpijl (Tramkade 24b, Schipluiden), met o.a. een speciale expositie Duurzaam en gezond van eigen grond in het bezoekerscentrum en de gerestaureerde wagenschuur. Laat je informeren over duurzame landbouw, gezond voedsel en streekproducten. Loop binnen bij bijenfarm Honey Highway.

Coronamaatregelen
Tal van kinderactiviteiten zijn toegestaan (wildplukken, polderslootexcursie, natuurkunst maken, beleefpad)  en verder ook bezichtigingen, rondleidingen en (stilte)wandelingen. Het slot gaat er langzaam maar zeker af maar geef elkaar de ruimte en houd voldoende afstand (1,5 mtr). Houd er rekening mee dat een mondkapje verplicht is, neem ze voor de zekerheid mee. Binnen mag het mondkapje af als iemand zit.

Live muziek met publiek mag helaas nog niet, daardoor vervallen de muzikale optredens die in het MDD-programma staan vermeld.

Programma online
Het (aangepaste) programma staat op de website van de organiserende Midden-Delfland Vereniging, klik dan hier. Pop-upkramen van de vereniging met o.a gratis fiets- en wandelroutekaarten zijn aanwezig bij de Belevenisboerderij, ’t Kethelhuys, de Babbersmolen en de Levende Buitenplaats.

Kom zoveel mogelijk op de fiets, de parkeermogelijkheden zijn beperkt. Parkeren bij de Levende Buitenplaats is verboden.

Tot zaterdag 19 juni!

Foto: Pascal van Dalen

Deel dit bericht op je eigen Social Media!