NAMO33749.jpg zonsondergangNa onze eerste succesvolle ledenactiviteit waarbij we een bezoek aan het Hoogheemraad van Delfland brachten, hebben we de volgende ledenactiviteit gepland namelijk de Vroege Vogel Vaartocht door de Vlietlanden. Echt iets voor wakkere natuurliefhebbers!

De Vlietlanden in Midden-Delfland vormen een uniek natuurgebied dat rijk is aan  zeldzame planten, zoals Moeraskartelblad, Veenpluis en Brede orchis. Vogels in het gebied zijn o.a. diverse soorten ganzen, kuifeend, kievit, grutto en roofvogels als bruine kiekendief en buizerd. Ook broedt hier een kolonie visdiefjes.De Vlietlanden worden beheerd door Natuurmonumenten. Dit gebied ontdekken doe je het beste via het water.

Op zondag 31 mei vertrekt fluisterboot Andante om 06.00 uur vanuit Vlaardingen (bij Restaurant Polderpoort) voor een tocht van ca. 2 ½  uur.

Een gids van Natuurmonumenten vertelt u over de bijzondere en eeuwenoude natuur van de Vlietlanden.

Deze excursie is ook leuk voor kinderen. Er is plaats voor max. 50 personen.

De kosten voor de vaartocht zijn € 4,00 voor volwassenen en € 1,00 voor kinderen (incl. koffie/thee/limo en koek). Aanmelden kan via deze link uiterlijk maandag 25 mei.