Op zaterdag 29 oktober kunt u kennis maken met ‘de boer en zijn koe’. Niet alle koeien die u in de polders van Midden-Delfland ziet, zijn hetzelfde. Ze zijn niet alleen maar zwart of rood gevlekt. Wie wat verder kijkt, kan allerlei verschillende rassen zien. Tijdens deze excursie maakt u kennis met deze rassen en leert u waarom de boer kiest voor ‘zijn’ ras. Iedere boer heeft daarbij zijn eigen afwegingen en voorkeuren. Na deze kennismaking is de koe voor u niet langer ‘zomaar een koe’.

DE KOE

Deze excursie is onderdeel van de foto-expositie DE KOE, die te zien is tot en met 1 december in World Art Delft. DE KOE is onderdeel van het project De Mix van het Nederlands Fotomuseum. De tentoonstelling in Midden-Delfland is een coproductie van de Midden-Delfland Vereniging, World Art Delft en Groenfonds Midden-Delfland en gemeente Midden-Delfland.

Programma

De excursie start bij World Art Delft, Rotterdamseweg 205, 2629 HD in Delft. Het programma van de excursie ziet er zo uit:

• ontvangst vanaf 9.30 uur met koffie en u heeft de gelegenheid om de foto-expositie te bezoeken.
  • Om 10.00 uur is er een korte inleiding over ‘De boer en zijn koe’ door Arnold van Adrichem, veehouder en voorzitter van LTO Delflands Groen.
  • Om 10.30 uur vertrekt de bus langs een vijftal boerenbedrijven in Midden-Delfland.
  • Onderweg krijgt u een boerenlunch aangeboden.
  • Om ca 15.30 uur zijn we weer terug bij World Art Delft.

Aanmelden en kosten

U kunt zich  per e-mail aanmelden bij Flip van der Eijk, pvandereijk@middendelfland.nl. Er kunnen maximum 25 deelnemers mee met de excursie. Inschrijving geldt op volgorde van aanmelding. Uw bijdrage aan deze activiteit is € 10,00 voor een boerenlunch en de bus. Bij World Art Delf is gelegenheid om uw fiets of auto te parkeren. Komt u liever met het openbaar vervoer, dan stopt bus 40 bij Scheepswerf Bocxe, vlak voor World Art Delft.