In Art Centre Delft is tot en met 1 december de fototentoonstelling De Koe te bekijken. Een regelrechte aanrader want de historische foto’s van Cas Oorthuys en het recente werk van Hans van der Meer laten goed zien hoe het landschap en de melkveehouderij de afgelopen zeventig jaar ingrijpend zijn veranderd.

De tentoonstelling werd zaterdag 1 oktober geopend door wethouder Stephan Brandligt van Delft. Hij gaf daarmee de aftrap voor de Dag van het Polderlandschap, georganiseerd door de Midden-Delfland Vereniging.  De vereniging wil mensen beter bekend maken met de waarden van het polderlandschap. De polders van Midden-Delfland zijn zuurstoflongen om zuinig op te zijn, en het waard om bewaard te blijven. Bij de opening was ook Delfts burgemeester Marja van Bijsterveldt, die beschermvrouw van de vereniging is.

Art Centre Delft (Rotterdamseweg 205, Delft) ligt midden in de weilanden met weidse uitzichten en bijzondere beelden in de prachtige tuin. Je kunt wandelen naar het Melarium, de uitkijktoren met bijenkasten, en het melkveebedrijf/kinderdagverblijf Hoeve Ackerdijk.