Een veertigjarig jubileum vier je groot, met leden, vrijwilligers en de mensen en organisaties in het gebied. De vrijwilligers van de Midden-Delfland Vereniging hadden de primeur, de aftrap van dit feestelijke jaar vond plaats op hun bedankavond.  Ze kregen bovendien als eerste de nieuwe Ommetjes uitgereikt, en een ‘preview’ van de vernieuwde website van de  vereniging.

Woensdag 22 februari waren dan ook veel vrijwilligers naar partycentrum Onder Ons gekomen.  MDV-voorzitter Koos Karssen opende de avond met welgemeende woorden van dank en waardering.

Vrijwilligers first
Binnen de vereniging zijn tientallen vrijwilligers actief.  Zij bemensen de informatiestands en nemen deel aan werkgroepen (van Bomen, Paden, Web, Ruimte, Fondsenwerving  tot Ledenactiviteiten en Ledenzaken). Denk verder aan de redactie van de Midden-Delfkrant, de ‘kranteninpakkers’ en de mensen die zich inzetten  tijdens de Midden-Delfland Dagen en nog veel meer. Als dank voor hun inzet en bijdrage over het afgelopen jaar kregen de vrijwilligers een heerlijke stamppotmaaltijd voorgeschoteld.

Daarna volgde een heuse pubquiz, uiteraard met vragen over Midden-Delfland en 40 jaar Midden-Delfland Vereniging (‘Hoe heette de eerste voorzitter?’ ) olv quizmaster Harry Arkesteijn en zijn assistente Marjanne Zuijderwijk. Het team van de ‘Vlinder’ won de quiz.

Meer primeurs
De avond werd extra bijzonder met de lancering van de nieuwe Ommetjes. De werkgroep Paden presenteerde trots de fraaie folder met de populaire korte wandelingen. De wandelknooppunten van het wandelroutenetwerk Hof van Delfland zijn hierin verwerkt, vertelde Michel van Ruijven.

Het tweede hoogtepunt was een ‘preview’ van de vernieuwde verenigingssite. Alphons Alsemgeest legde namens de werkgroep Web, die met de verbouwing van de site aan de slag is gegaan, aan de hand van een filmpje uit hoe de website eruit komt te zien. Het is de bedoeling dat de site in april ‘live’ gaat.

Muzikale afsluiting
Het slotakkoord was voor de Maxima’s, die met hun aanstekelijke muziek en teksten over Midden-Delfland de avond met een vrolijke noot bekroonden.