Koos Karssen is vanaf 20 februari waarnemend burgemeester van Waddinxveen. Hij blijft actief als voorzitter van de Midden-Delfland Vereniging.

‘Ik blijf dat doen, zoals ik ook mijn andere functies aanhoud. Daar ben ik blij om. Het zal enige agenda-aanpassing vergen. Maar de leden kunnen blijven rekenen op een actieve en betrokken voorzitter.’

Koos Karssen vervangt de zieke Bert Cremers. Dat duurt tot uiterlijk 1 november, omdat dan sowieso een nieuwe burgemeester in Waddinxveen aantreedt, of eerder al als de zieke burgervader weer beter is.

Op stap door Midden-Delfland
Koos Karssen, tot november 2015 burgemeester van Maassluis, is nu bijna een jaar MDV-voorzitter.

‘Mijn eerste jaar is omgevlogen, met de dubbele Midden-Delfland Dagen, een succesvolle netwerkbijeenkomst en de Dag van het Polderlandschap.’

Een kennismakingsrondje langs omringende gemeenten en andere verenigingen zoals Vockestaert, LTO Delflands Groen en Natuurmonumenten hoorde er verder bij, net als bestuurlijke overleggen. Hij trok daarnaast zijn laarzen aan voor een kerkenpadwandeling en om op stap te gaan met een weidevogelboer.

MDV 40 jaar
2017 wordt een speciaal jaar vanwege het veertigjarig bestaan van de Midden- Delfland Vereniging. Het jubileumjaar wordt afgetrapt op de jaarlijkse vrijwilligersavond op woensdag 22 februari.

In het nieuws: