Rijswijk-Sion bruist ook op de Midden-Delfland Dag op zaterdag 18 juni. Op het feestterrein van Oranjevereniging Sion is van alles te doen, zoals een slootjesexcursie olv een IVN-gids om 14u en 15.30u en een workshop bucket drumming verzorgd door kinderdagverblijf ’t Kickertje om 13.30u.

Een ‘verteltante’ wijdt je om 10u en 12u in in allerlei verhalen. Historicus Jacques Moerman houdt zich graag aan de feiten en geeft om 11u een presentatie over Sion. Op eigen gelegenheid kun je daarna een Novo Sion-wandeling maken.

Informatiekraam
Wip ook langs bij de kraam van de Midden-Delfland Vereniging voor (gratis) wandelroutes, fietsboekjes én programmaflyers.

Fluisterbootjes
Verder varen fluisterbootjes tussen Sion, 2SUR5/Boerderij Dichtbij en Paviljoen de Zweth over de Zweth. Op de borden bij de locaties staan de afvaarttijden.

Sion
Sion is het in 2013 eerste ontwikkelde deelgebied van RijswijkBuiten. Inmiddels is het een buurt met een grote diversiteit aan woningen. Sion kenmerkt zich door de rijke geschiedenis van het kloostercomplex uit de 15e en 16e eeuw en de buitenplaats in de twee eeuwen daarna. De cultuurhistorische elementen zijn unieke aanknopingspunten voor het ontwerp van het moderne Sion. Kenmerkend voor de vroegere buitenplaats zijn bijv. de siertuinen met hagen. Deze hagen vormen een belangrijke (groene) basis in het openbaar gebied van het nieuwe Sion.

Het complete MDD-programma met (openings)tijden etc staat binnenkort online op deze website, en vind je in de programmaflyer die ook in de nieuwe Midden-Delfkrant zit. Kom zoveel mogelijk op de fiets.