Grijp je kans en ga op stap met de Goude Leeuwin. De trekschuit is met paard en al in de vaart op Midden-Delfland Dag op zaterdag 18 juni.

Vanaf 11.00 uur kun je op verschillende plaatsen aan het Trekkadepad opstappen: thv wijk Kluishof Maasland (laatste huizen a/h water, om 11 en 14u), Kwakelbrug/einde Kwakelweg (11.45u, 13.15u, 14.45u en 16.15u), beeld Jongkind a/d Vlaardingse Vaart (12.30u, 15.30u).

De Goude Leeuwin is in Maassluis nagebouwd volgens authentieke beschrijvingen en tekeningen. Groot is ie niet, er kunnen nu ong. 18 passagiers mee, met  kinderen misschien wat meer. Als er bij de stopplaatsen mensen wachten is het de bedoeling dat de zojuist aangekomen passagiers uitstappen voor een heerlijke wandeling langs de vlieten.

Vergeet niet na het uitstappen het paard te knuffelen voor bewezen diensten. Een bijdrage wordt niet verwacht maar er is een pot om het onderhoud van de trekschuit te ondersteunen.

Midden-Delfland beleven vanaf het water kan ook met een rondvaart, sloep of supboard van Warbout Rondvaarten (10% korting op Midden-Delfland Dag).

Ode aan het landschap van Maasland
In het dorp Maasland staan de deuren wijd open van de Oude Kerk, Galerie WEERLOOS en Museum De Schilpen/Tavenu  waar o.a. de tentoonstelling Ode aan het landschap van Maasland met mooie foto’s en kaarten is te zien. Om 10.30u en 13.30u geeft Piet Houtenbos van de Historische Vereniging Maasland een lezing hierover in het koetsgedeelte van het museum. Vanaf 12.30u start verder een tour van tractoren bij TTV de Groene Oase.

Muziek en informatiekraam
The Elastic Stockings zorgt voor levende muziek bij WEERLOOS, waar ook een kraam van de Midden-Delfland Vereniging staat met o.a. fiets- en wandelkaarten en programmaflyers.

Het complete MDD-programma met (openings)tijden etc staat binnenkort online op deze website, en vind je in de programmaflyer die ook in de nieuwe Midden-Delfkrant zit. Kom zoveel mogelijk op de fiets.