De Midden-Delfland Vereniging koestert haar vrijwilligers. ‘Hopelijk kunnen we elkaar in 2021 weer op de ouderwetse manier ontmoeten’, stond in de bedankkaart ter gelegenheid van vrijwilligersdag (7 december). Als presentje zat de nieuwe Stilte naast de Stad-recreatiekaart erbij.

Twee vrijwilligers werden in het zonnetje gezet. Tiny van der Meer gaat vaak op pad met haar camera en maakt prachtige foto’s voor o.a. de Midden-Delfkrant, de verenigingssite én de MDV-Instagramaccount. Zij kreeg het boek Caspar loopt van Caspar Janssen cadeau.

Geen themawandeling of Piet van der Eijk is bij de organisatie betrokken. Zonder corona had hij dit jaar zijn 50ste themawandeling gevierd. Piet is lid van de werkgroepen Paden en Bomen, en is ook actief voor de Bomenstichting. Hij ontving Wat bomen ons vertellen van Valerie Trouet.

Beide boeken dongen mee naar de Jan Wolkers Prijs voor het beste natuurboek van 2020. Trouet won de prijs. Nog een tip: Diepgeworteld. Bomen in de Nederlandse schilderkunst, heet de expositie in het Dordrechts Museum ter gelegenheid van de 50ste verjaardag van de Bomenstichting. Vanwege corona is het museum voorlopig dicht maar gaat hopelijk snel weer open.

Foto’s: Michel van Ruijven en Lisa van Uffelen