In de stad kun je hem tegenkomen, maar burgemeester Bert Wijbenga van Vlaardingen wandelt ook graag in het buitengebied en daarmee is het Midden-Delflandgebied hem al vertrouwd.

Dat vertelde hij aan Koos Karssen en Jan Robberegt die maandag 31 oktober bij hem langsgingen voor een kennismakingsbezoek namens de Midden-Delfland Vereniging. Bert Wijbenga, oud-wethouder en oud-locoburgemeester van Rotterdam, werd 9 september vorig jaar geinstalleerd. Hij ontving de twee MDV-bestuurders in het Oude Stadhuis van Vlaardingen aan de Markt.

Een plezierig en aangenaam gesprek was het waar het belang van het Bijzonder Provinciaal Landschap Midden-Delfland breed uitgemeten werd. Maar ook de activiteiten van de vereniging passeerden uiteraard de revue. Ik word graag jullie partner en vriend, zei de burgemeester. Hij komt in het nieuwe jaar op werkbezoek, aldus Koos Karssen.

Foto: Jan Robberegt