Zaterdag 15 juni Midden-Delfland Dag nadert. In de Zuidbuurt in Vlaardingen en Massluis en bij de Levende Buitenplaats e.o. in Schipluiden zijn de laatste voorbereidingen in volle gang.

De Midden-Delfland Vereniging nodigt op deze dag iedereen uit om te genieten van al het moois: natuur, water, historisch erfgoed en de vele recreatieve mogelijkheden. En uiteraard van de heerlijke streekproducten. Voor alle informatie is de speciale website Midden-Delfland Dag weer te raadplegen.

Zuidbuurt
Voor de opening om 11.00 uur is iedereen welkom bij de Wijnboerderij (Zuidbuurt 40). Het Groot Vlaardings Koor is van de partij.
Daarna kun je meedoen aan een wijnproeverij of een tekenwedstrijd. Bezoekers kunnen de zeepkist Blankenburgtunnel op. Er zijn muziekoptredens, Patrice en Suzanne sluiten de dag af met Franse chansons.

Vlakbij staan de deuren open van Hoeve Avondrust, werkboerderij Nooitgedacht, Galerie van B, Jan Huygen in de Ton en Voedselbos Vlaardingen. Met aandacht voor het boerenleven met rondleidingen, demonstraties (o.a schapendrijven, quilten), workshops wildplukken en koken met voedselboskok, bijenhotel bouwen of vogelhuis maken met de boswachter, een lezing van Frits van Ooststroom over historische boerderijen, en de fototententoonstelling ‘De Vlaardingse Zuidbuurt als groene binnentuin’ en uiteraard diverse muzikanten.

Schipluiden
Bij de Levende Buitenplaats van Op Hodenpijl en het Bezoekerscentrum Midden-Delfland in Schipluiden heten Tineke van Gils, Honey Highway BIJenfarm, Hoveniersbedrijf P. van der Eijk, Op Hodenpijl, Santhee groot en klein vanaf 10 uur welkom voor een slowfood- en plantenmarkt, een fototentoonstelling over historische boerderijen, een stiltewandeling en workshops zoals vogelfluitjes maken in het atelier van Tineke van Gils, bijenkorf vlechten en informatie over duurzaam tuinieren. En uiteraard is er ook muziek.

MDV-informatiestands
Verder staan er weer de informatiestands van de vereniging voor o.a. handige (gratis) fiets-, vaar- en wandelkaarten, en uitgaven als het A-4-boek en bomenboek!

Kom vooral op de fiets of wandelend. Parkeren in de Zuidbuurt kan beperkt bij de Krabbeplas; parkeren in Schipluiden kan aan de Tiendweg en tot 16.00 uur beperkt bij Op Hodenpijl (parkeren verboden aan de Tramkade). De twe locaties zijn prima bereikbaar met OV, kijk op www.9292.nl