Omdat door de coronacrisis alle voorbereidingen stilliggen, heeft de Midden-Delfland Vereniging besloten om Midden-Delfland Dag 2020 te schrappen en een jaar over te slaan. ‘Het is een onzekere periode waarin ieders gezondheid het allerbelangrijkste is’, aldus voorzitter Koos Karssen.

De eerste Midden-Delfland Dag vond in 1999 plaats en sindsdien ononderbroken elk jaar in het derde weekend van juni om het Midden-Delflandgebied met al zijn waarden te promoten. Dit jaar zou dat zijn op zaterdag 20 juni in Polder Schieveen en Kethel/Schiedam met ook activiteiten in Schipluiden zoals een slowfoodmarkt.

De vereniging zet nu in op Midden-Delfland Dag 2021 op zaterdag 19 juni.

Themawandelingen
De themawandelingen op 2 mei (Bieslandse bos en kreken) en 6 juni (75 jaar bevrijding) gaan evenmin door. Al eerder werden de thema(vogel)wandeling op 4 april en de stadsbijeenkomst in Lansingerland op 25 maart geannuleerd. De stadsbijeenkomst gaat mogelijk dit najaar alsnog door.

Ledenactiviteiten
Verder vinden helaas voorlopig geen andere (leden)activiteiten plaats. De verantwoordelijke werkgroep, die diverse activiteiten in de steigers had staan, hoopt snel de draad weer op te pakken.

Het zomernummer van de Midden-Delfkrant komt in principe rond 13 juni uit met een editie zonder erf- of werkbezoeken en zonder het promoten van onverstandige buitenactiviteiten. Want wie weet hoe de wereld en Midden-Delfland in juni er voor staat. Het voorjaarsnummer is online te lezen, door hier te klikken.

ALV
De algemene ledenvergadering van 7 april is voorlopig verplaatst naar dinsdag 15 september (en niet woensdag 16 september, zoals aanvankelijk gemeld). De planning hangt af van de ontwikkelingen. Tip: houd website en nieuwsbrief van de vereniging goed in de gaten, en ook lokale media zoals De Schakel MiddenDelfland.

Foto opening MDD2019: Martin Visser

In het nieuws: