Het voorjaar is nu echt begonnen. Na een kwakkelwinter, met in Midden-Delfland bij gratie een paar dagen natuurijs, zijn de grutto’s en scholeksters weer terug.

We gaan naar buiten, naar de lente, aldus Pia van Oord in de nieuwe Midden-Delfkrant. ‘Wandelen langs de Schie over de Ackerdijkroute met Annemiek van Adrichem. Mijmeren over ooievaars met Kees van Paassen. Aad van Winden onthult een in zijn bescheidenheid groot Delfts geheim: stadsboer Frank Driehuijs. Sofie van Nierop schrijft over de fiere blauwe reiger en Lydia van der Kieft tovert voorjaarseten op je bord met Hollands kant.’

En dan die prachtige coverfoto gemaakt door Renata de Wit, van fuut met jong, met die waterdruppel nog aan het snaveltje.

Dit is slechts een greep uit de artikelen, nieuws/nieuwtjes en foto’s uit het voorjaarsnummer van het verenigingsmagazine.

Word lid
Om nog maar eens te herhalen als je nog geen lid van de Midden-Delfland Vereniging bent: word lid en je vindt elk kwartaal de Midden-Delfkrant op de mat, klik dan hier. Zo steun je ook de vereniging: hoe groter, hoe sterker ze staat op op te komen voor het kwetsbare Midden-Delflandgebied.

Foto cover: Renata de Wit

Volg je ons op MDV-Facebook- en –Instagram? Liken/delen wordt gewaardeerd!