Na een lange, hete zomer breekt de herfst aan. De nieuwe Midden-Delfkrant speelt er uitgebreid op in, alleen al die omslagfoto…

‘We hebben een mooie oogst: het Kraaiennest verwelkomde voor het eerst steltkluten mét jongen, de Zuidpolder van Delfgauw heeft er een weidevogelkerngebied bij en Gemma van Winden-Tetteroo presenteert Boeregoed, dat al tien jaar zorgt voor bijzondere
lokale producten’, aldus hoofdredacteur Pia van Oord.

Annemiek van Adrichem greep de laatste zomer als boswachter van Guus van Oostwaard aan en ging met hem een ommetje wandelen. Kees van Paassen rondt zijn serie over futen af met een raadselachtige ervaring. Verder schetst Frits van Ooststroom hoe de hond op de boerderij vroeger een belangrijke rol in de tred- of karnmolen speelde. De column van de werkgroep Ruimte gaat over bouwen in Midden-Delfland.

Veel beeld in dit nummer: middenin een verstilde ochtendpolder van Danny Taheij. De omslagfoto van een hazenpootje is gemaakt door Renata de Wit.

Ontvang je de MDkrant nog niet? Word dan ook lid van de Midden-Delfland Vereniging (voor nog geen € 2 per maand) en je vindt ‘m elk kwartaal op de mat, klik hier