De nieuwe Midden-Delfkrant valt vanwege de coronacrisis later op de mat. Daarom is het magazine van de Midden-Delfland Vereniging alvast via de website te lezen door hier te klikken.

In het voorjaarsnummer gaat het o.a. over de jubilerende werkgroep Paden, het uurwerk van het kerkje van ’t Woudt en Paviljoen De Zweth. Frits van Ooststroom blikt terug op de sloop van een uniek agrarisch zomerhuis in Maassluis en Hans Groeneveld praat de lezers bij over het visieproces van de vereniging.

‘Maar dit open landschap krijgt steeds meer knauwen en deuken, doordat er aldoor weer nieuwe projecten ‘moeten’. De vereniging wil meer grip krijgen op de ruimtelijke projecten die over het gebied worden uitgerold.’

Oorlogsherinneringen
Bijzonder is het verhaal van mevrouw  Bep Pleeging (90) uit Schipluiden. Zij woonde bij het uitbreken van de oorlog in Rotterdam en vertelde daarover aan Annemiek van Adrichem.

‘Ik weet nog dat ik met mijn moeder op bezoek wilde gaan bij mijn oma, die in de buurt van de Goudsesingel woonde. We kwamen in gevechten tussen Nederlandse soldaten en waarschijnlijk NSB-ers terecht.’

Bezorging
Als alles goed gaat valt de nieuwe Midden-Delfkrant, die altijd rond 21 maart uitkomt, mogelijk al een week later op de mat.

‘Maar zeker weten doen we het niet in deze bizarre tijd. We hopen op ieders begrip. Alvast iedereen veel leesplezier gewenst, blijf gezond en zorg goed voor elkaar.’

Coverfoto: Tiny van der Meer