Bezoekers van de Pluktuin Schipluiden kunnen sinds kort gebruikmaken van een composttoilet. Treft dat even: dinsdag 6 september is iedereen die meer wil weten over vogels van harte welkom bij de pluktuin.

‘Zie wat we met jullie genereuze bijdrage hebben gedaan’, mailde Ard Zwinkels en uiteraard met foto’s. Daarmee doelde Ard op het geldbedrag van 750 euro dat hij namens de pluktuin dit voorjaar kreeg als winnaar van de Aanmoedigingsprijs Midden-Delfland. De Midden-Delfland Vereniging en de gemeente Midden-Delfland loven elke twee jaar de prijs uit voor initiatieven die de band tussen stad en platteland versterken.

Alles wat vliegt
Dinsdagavond 6 september (19.30-21 uur) kun je Pieter Aaldring (op foto) en Toine Andernach het hemd van het lijf vragen over vogels en andere gevleugelden in de polders en de pluktuin. Neem een verrekijker mee (en eventueel een paraplu of regenjas). Hans is vogeladviseur van Delft en omliggende gemeenten, Toine is auteur van het vogel(namen)boek Baardman & Boterkontje (tip: lees Toine’s smakelijke blogs die vorig jaar verschenen op deze website).

Iedereen is welkom, koffie en thee staan klaar, toegang is gratis (je kunt altijd een vrijwillige bijdrage doen). De pluktuin is te bereiken via de Dorppolderweg (via de vrachtwagenparkeerplaats). Kijk ook op Facebook. Meer weten? Stuur een mail: info@pluktuinschipluiden.nl